niedziela, 18 marca 2012

Beza z owocami i bitą śmietaną


Deser z Serii Kiedy Goście w Drodze :)
Jedna z moich Szkockich znajomych, podczas rozmowy o polskich piekarniach, kiedy zachwalałam różnorodność i jakość polskich słodkości, z (u)śmiechem zaproponowała, że nastepnego dnia pokaże mi jak wyglądaja szkockie wypieki :)
Były to marshmalows "pomaczane" w czekoladzie z cukiereczkiem zwanym "smartie" na czubku :)
Ja więc proponuję "wypiek" na szybko. Podpatrzony u znajomych w Szkocji. Jak ktoś się bardzo śpieszy można użyć śmietany w sprayu. Powiedziałabym, ze deser jest wariacją Eton Mess - angielskiego deseru składającego się z bitej śmietany, pokruszonej bezy i truskawek.


 Na 4 porcje będziemy potrzebować:
- 4 gotowe bezy, ja użyłam takich jak na zdjęciu ale mogą być również te tycie beziki lub jedna duża podzielona na części.
- 200 ml śmietany 36%
- 2 łyżki cukru pudru
- łyżeczka soku z cytryny
- parę truskawek i jagód

Bezy ułożyć na talerzykach, truskawki i jagody umyć, śmietanę ubić mikserem pod koniec ubijania dodać cukier puder i sok z cytryny. Śmietanę włożyć w rękaw cukierniczy z koncówką w kształcie gwiazdki i wycinąć na bezy. Wyłożyć owoce na śmietaną i ...podawać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz