środa, 23 stycznia 2013

Włoska zupa z brokułami i szpinakiem


Przepis na tę zupę znalazłam we włoskiej książce kucharskiej i już od pierwszego spróbowania stała się ulubioną w moim w domu. Ciekawe połączenie smaków i zapachów sprawia, że znika z garnka natychmiastowo, pomimo że jest dość gęsta i treściwa.


Składniki na 4 porcje:

2 łyżki oliwy
50 g masła
1 cebula
1 ząbek czosnku
2 ziemniaki
250 g brokułów
300 g świeżego szpinaku
900 ml bulionu drobiowego (ja daje 2 kostki)
125 g sera Gorgonzola
sok z połowy cytryny
pół łyżeczki gałki muszkatołowej
sól i pieprz


W garnku rozgrzewamy oliwę i z masłem i do dajemy pokrojoną w kostkę cebulę i rozgnieciony czosnek. Podsmażamy przez około 3 minuty.

Dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki, pokrojone brokuły, szpinak i bulion. Wszystko dokładnie mieszamy i gotujemy przez 15 minut.

Zestawiamy z ognia i dodajemy przyprawy, sok z cytryny i pokruszona Gorgonzolę. Jeszcze raz doprowadzamy do wrzenia i mieszamy, aż ser się całkowicie rozpuści.

Serwujemy z grzankami, chlebem lub orzeszkami pinii. Zupa bardzo dobrze smakuje również na drugi dzień, ale to wypróbowałam tylko raz, bo zazwyczaj znika cała od razu :)

Włoska zupa z brokułami i szpinakiem


Fasola

4 komentarze:

  1. Wygląda pysznie, zastanawiam się tylko czy ziemniaki i szpinak są o właściwej konsystencji gdy gotuje się je tak samo długo? Wydawało mi się że szpinak chyba szybciej jest dobry (acz nie mam pewności co do łodyżek, za to mm traumę z za długiego gotowania szpinaku ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle szpinakowi potrzeba zeby wydusic z niego wszystkie smaki. W przypadku traumy, zupe mozna potraktowac blenderem. Wtedy smak zostanie tez sam, a szpinak juz nie bedzie straszyl :)

      Usuń
  2. Genialna ta zupa !

    OdpowiedzUsuń
  3. Niebo w gębie! Pominąłam ziemniaki jeśli ktoś nie lubi i mega wyszła! Szczerze polecam :)

    OdpowiedzUsuń